Results 1 to 1 of 1

Thread: Dana Reeve and the Christopher Reeve Paralysis Foundation gathering yesterday

Senior Member

Dana Reeve and the Christopher Reeve Paralysis Foundation gathering yesterday

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=297077

This is in a Norwegian newspaper today. It talks about Dana Reeve and the Christopher Reeve Paralysis Foundation gathering yesterday in New York. It is a positive article but it is in Norwegian language, but thrust me it is a good article. The heading says “I am fighting the odds for my cancer”

Here are some pictures.

Dana Reeve: - Jeg slåss mot oddsen

(VG Nett) Supermanns kreftsyke enke (44) er optimist.

TAPPER: Dana Reeve (44) inntok talerstolen og snakket om kreftsykdommen på en veldeighetsgalla i regi av Christopher Reeve Paralysis Foundation i går. Foto: AFP
    Søk i VG Netts unike filmdatabase:tittel person

inneholder starter med

Christoper «Superman» Reeve. Foto: REUTERSTre måneder har gått siden Dana Reeve - enken etter Christopher «Superman» Reeve - opplyste om at hun har lungekreft. Den gangen ba hun om respekt for privatlivets fred i en tung og vanskelig tid.

- Bedre for hver dag

I går, under en veldedighetsgalla i regi av ektemannens Paralysis Foundation i New York, var 44-åringen imidlertid klar til å snakke til offentligheten. Hun forklarte at kreftbehandlingen ser ut til å virke.

PÅ GÅRSDAGENS VELDEIGHETSGALLA: Michael Douglas og Catherine Zeta-Jones (bildet øverst), Uma Thurman (bilde to), Dana Reev og ektemannens beste venn, Robin Williams (bilde tre) og Paul Newman (bilde fire). Foto: AFP og Reuters- Jeg slåss mot oddsen og trosser alle statistikker legene kan vise meg. Prognosene mine ser bedre ut for hver dag, sa Dana i en tale til den stjernespekkede forsamlingen.

- Svulsten minker, og jeg føler meg fin, forklarte hun.

- Forbilde

Christopher Reeve, som var lam etter en rideulykke i 1995, døde i oktober i fjor. Filmstjernen ble 52 år gammel. Han og Dana har sønnen Will på 13 år sammen.

På spørsmål om hvordan hun holder motet oppe, svarte Dana:

- Jeg hadde et fantastisk forbilde. Jeg var gift med en mann som aldri ga opp.

Vant pris

På gårsdagens galla ble Hollywood-ekteparet Michael Douglas (60) og Catherine Zeta-Jones (36) belønnet med «Spirit Of Courage»-prisen fra Reeves organisasjon.

- Det føles bittersøtt. Vi savner ham så veldig, sa stjerneparet til nyhetsbyrået AP.

Ga 600 000 kr.

Andre stjerner som var med på gallaen, var Paul Newman, Uma Thurman, Meryl Streep, Glenn Close og Reeves beste venn - Robin Williams.

Newman oppfordret gjestene til å grave dypt i lommeboka for å bidra til organiasjonens arbeid. Selv donerte han 600 000 kroner. Totalt skal 12 millioner kroner ha blitt samlet inn.

Dana Reeve er styreformann i Christopher Reeve Paralysis Foundation - som ektemannen opprettet da han selv ble lam for livet.

(VG NETT 18.11.05 kl. 13:32)
    Last edited by Leif; 11-18-2005 at 11:56 AM.